Vivix

6 Sebab Anda Perlu Amal Resveratrol

It's only fair to share...Share on FacebookShare on Google+Tweet about this on TwitterShare on LinkedInShare on Tumblr

Assalammualaikum rakan-rakan blogger,tengah buat apa tu?

Mungkin ramai yang sedang menikmati waktu istirehat bersama keluarga tercinta. saya baru balik sarapan bersama keluarga di luar sebentar tadi, sempat belek satu artikel di ruangan Men’s Fitness. Ada artikel yang menarik perhatian saya maklumlah bulan Januari 2017 promo vivix sedang berlangsung tau.

Tajuk artikel pula memang rasi sangat dengan vivix iaitu berkenangan dengan 6 sebab anda perlu amal resveratrol.

Tahukah anda vivix shaklee mengandungi ramuan unik yang mengandungi tahap resveratrol yang 10 kali ganda tinggi dari antioksidan lain. Hebat kan. Jadi apa sebenarnya resveratrol ini? Mungkin anda pertama kali mendengarnya bukan?

Resveratrol merupakan sebatian polifenol yang terdapat dalam tumbuhan seperti buah anggur dan buah berries yang mempunyai ciri-ciri antioksidan dan telah dikaji mempunyai kesan anticarcinogenic (antikanser).

Menurut artikel yang saya baca , 6 sebab anda perlu amalkan resveratrol dalam kehidupan harian anda. Bila tahu kelebihan barulah kita rajin nak amalkan yer tak?

  1. Meningkatkan Daya Ketahanan Tubuh                                                                                                           Menurut kajian dari negara Kanada pada tahun 2012, suplemen resveratrol boleh memberi manfaat pada latihan ketahanan rangka otot . Kajian yang dijalankan dalam tempoh 12 minggu ke atas tikus, didapati bahawa suplemen resveratrol juga menyebabkan peningkatan ketahanan, metabolisme oksidatif, dan fungsi jantung dipertingkatkan. Lebih baik lagi, gabungan latihan ketahanan dengan suplemen resveratrol menyebabkan peningkatan prestasi sebanyak 21%.Kelebihan Resveratrol Meningkatkan Ketahanan Otot
  2. Perlindungan Penyakit Jantung  (kardiovaskular)

    Menurut Pusat Kawalan dan Pencegahan Penyakit, pada tahun 2011, penyakit jantung merupakan punca utama kematian di negara Amerika Syarikat . Satu kajian di Kanada mendapati bahawa dengan meminum 1-2 gelas 5 auns jus anggur setiap hari, peserta dapat mengurangkan risiko mendapat penyakit artherosclerotic, pelopor kepada penyakit jantung dan strok, dan seterusnya juga mengurangkan risiko kematian kira-kira 30%. Bagaimana? Para penyelidik menasihatkan pengambilan resveratrol adalah perlindungan yang terbaik untuk mengelakkan penyakit jantung.

    Kelebihan Resveratrol Meningkatkan Kesihatan Kardiovaskular

  3. Elak Kanser  

    Adakah keluarga anda mempunyai sejarah kanser? Jika ya, anda mungkin biasa terdengar tentang kanser kolon. Menurut Klinik Mayo, ia adalah kanser sistem pencernaan yang paling kerap berlaku. Oleh kerana kanser kolon berisiko boleh membawa maut, penyelidik di seluruh dunia terus mencari cara-cara untuk mencegahnya. Satu kajian yang dijalankan di Perancis menyimpulkan bahawa resveratrol mampu melambatkan pengeluaran sel-sel kanser dan oleh itu boleh dianggap sebagai agen anti-kanser yang berkesan. Sebahagian daripada sumber semula jadi atas resveratrol termasuk buah beri biru, anggur dan wain merah.

    Kelebihan Resveratrol Antikanser

  4. Meningkatkan Kesihatan Mata  

    Kesihatan mata adalah boleh dikatakan yang paling penting dalam lima deria anda. Tak kira samada kita mempunyai masalah mata yang ketara atau sedikit sahaja. Malangnya, bagi kebanyakan orang masalah penglihatan adalah sebagai tanda normal penuaan. Nasib baik, satu kajian oleh penyelidik Missouri telah mendapati bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengatasi masalah penglihatan. Bagaimana? Mereka mendapati bahawa resveratrol mempunyai keupayaan untuk mengawal selia angiogenesis, dengan itu menghalang pertumbuhan yang tidak normal saluran darah yang boleh merosakkan penglihatan. Makanan lain yang perlu dipertimbangkan untuk kesihatan mata termasuk omega-3 minyak ikan, serta makanan yang kaya dengan beta-karotena, vitamin C, dan vitamin E .

    Kelebihan resveratrol mencerahkan penglihatan

  5. Testosteron Booster

    Adakah anda percaya testosteron memerlukan pemangkin? Apabila anda memasuki usia tiga puluhan , tahap hormon testosteron makin menurun. Jika anda tak pasti , anda boleh berjumpa doktor untuk meminta ujian darah untuk menentukan tahap hormon lelaki anda. Menurut kajian di Korea, resveratrol digunakan untuk melihat kesan ke atas testosteron . Kajian ini menyimpulkan bahawa kepekatan testosteron darah telah meningkat sebanyak lebih daripada 50% berikutan tempoh 28 hari penggunaan resveratrol. 

  6. Ketajaman Mental  

    Ingin mendapatkan kelebihan mental? Salah satu cara ialah melalui peningkatan aliran darah ke otak anda. Baru-baru ini, penyelidik di UK menjalankan kajian 22 orang dewasa yang sihat dan ditentukan bahawa aliran darah neurologi telah meningkat berikutan penggunaan resveratrol. Sebelum kajian itu, penyelidik Illinois mendapati bahawa tikus yang menerima suplemen resveratrol mempunyai fungsi ingatan yang lebih baik dan keseluruhan prestasi mental meningkat.

    Patutla semenjak dua menjak ni admin rasa makin power je minda hehe maklumla setiap hari memang asyik kerja kena buat pengiraan jualan . Biasanya pakai kalkulator  tapi sejak rajin amalkan resveratrol ni laju je buat pengiraan tanpa kalkulator . Makin tajam dah mental admin sekarang 😉

Berminat nak dapatkan suplemen resveratrol?

saya sangat rekemen anda amalkan vivix yang sangat popular diperbuat dari buah-buahan tanpa bahan pengawet dan bahan pewarna tambahan. Malah diperkaya dengan akar kayu lain yang baik untuk kesihatan optimum.

Info lanjut anda boleh klik link ini untuk testimoni pengguna vivix .

Ingin dapatkan info lanjut tentang suplemen resveratrol aka vivix?

 Mudah sahaja anda boleh hubungi admin hanya perlu SMS/Whatsapp “VIVIX” ke talian 0102755586 (Kak Mai).

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge